Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(20)
Forma i typ
Książki
(19)
Fotografie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(6)
Kielce - Czytelnia
(2)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Bańkowski Zdzisław
(1)
Bańkowski Zdzisław (1913- )
(1)
Bańkowski Zdzisław (nauki techniczne)
(1)
Bernhardt Maciej
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Frątczak Dorota
(1)
Greupner Józef
(1)
Grotowski Marian (1882-1951)
(1)
Gruberne-Bernacka Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hofmokl Helena
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Komsta Władysław
(1)
Kozak-Czyżewska Ewa
(1)
Kruszko Krzysztof
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwiatkowska Maria (1913- )
(1)
Kwiatowska Maria
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Maciaszczyk Bogusław
(1)
Maciaszczyk Lila
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Majkut-Czarnota Barbara
(1)
Michna Edward (1925-2008)
(1)
Mickiewicz M
(1)
Mikruta Adam
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Ochnio Ewa
(1)
Olszak Alicja
(1)
Paczos Stanisław
(1)
Palak Zofia
(1)
Popek Stanisław
(1)
Reymer Barbara
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Stachura Bogumił
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Topińska Z
(1)
Topińska Zofia
(1)
Tychmanowicz Anna
(1)
Wiegerova Adriana
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Klasa 3.
(1)
Licea
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Temat
Matematyka
(7)
Fizyka
(6)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Bajkoterapia
(2)
Doman, Glenn
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Knill, Christopher
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Materiałoznawstwo
(2)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(2)
Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przedszkola
(2)
Pye, Wendy
(2)
Szkolnictwo i oświata
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zabawa
(2)
Adaptacja
(1)
Adaptacja do przedszkola
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Arciszewska, Ewa
(1)
Areobik
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Ayres, Jean
(1)
Bajka i baśń
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogdanowicz, Marta (1943 - )
(1)
Cieszyńska, Jagoda
(1)
Cyganie
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dennison, Paul
(1)
Dziamska, Dorota
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
(1)
Eurytmia
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Frostig, Marianne
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gordon, Edwin, E.
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Grupa przedszkolna
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Grupa wiekowa
(1)
Grupy integracyjne
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Hess, Peter
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Innowacje programowe
(1)
Integracja
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Joga
(1)
Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona
(1)
Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona
(1)
Klimat
(1)
Kniess, Alfred
(1)
Kniess, Maria
(1)
Knill, Marian
(1)
Knill, Marianne
(1)
Konstruowanie gier planszowych
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
Kuferek Tajemnic
(1)
Kultura
(1)
Majchrzak, Irena (1927-2011)
(1)
Matera, Helena
(1)
Mechanika stosowana
(1)
Metoda 18 struktur wyrazowych
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
(1)
Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
(1)
Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a
(1)
Metoda Ewy Arciszewskiej
(1)
Metoda Glenna Domana
(1)
Metoda Hany Tymichowej
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Bieszczady
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Biografia
(1)
Dokumenty ikonograficzne
(1)
Fotografie
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy zajęć wyrównawczych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe. Wydział III.)
(Prace Matematyczno-Fizyczne Uniwersytetu Łódzkiego.)
Streszcz. fr., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16512 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praca kół zainteresowań przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ; z. 2)
Temat
Symbol UKD: 37.091.8:373.3.016:53
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 130220/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału-Matematyczno-Fizyczno-Chemicznego Lubelskiego Towarzystwa Naukowego.)
Symbol UKD: 551.5(438)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92108 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19013 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mały poradnik mechanika : nauki matematyczno-fizyczne i ogólnotechniczne : praca zbiorowa / [aut. Zdzisław Bańkowski et al.]. - Wyd. 14 całkowicie przer. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1976 - VIII, [4], 1119, [1] s., [1] k. tabl. : il., tab., wykr. ; 22 cm.
Gatunek
Symbol UKD: 62+51+53](07)
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126254 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18547 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52896, 63963 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 199082 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26626 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28854 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7479 B/P (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135114/czyt.Podr. (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21136 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17722 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14539, 14540 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 13-18 : Współzależność rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka / Maciej Demel.
Zawiera: S. 18-23 : Fizyczne i psychiczne właściwości dzieci w wieku przedszkolnym / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 24-38 : Organizacja i metody pracy wychowawczej w przedszkolu / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 38-43 : Podstawowe metody pracy wychowawczej / Maria Kwiatkowska.1
Zawiera: S. 43-106 : Formy pracy z dziećmi / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 107-144 : Wychowanie zdrowotne / Maciej Demel.
Zawiera: S. 145-181 : Wychowanie społeczno-moralne / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 182-198 : Wychowanie umysłowe / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 198-220 : Poznawanie otocznia przyrodniczego / Hanna Zdzitowiecka.
Zawiera: S. 220-262 : Kierowanie rozwojem myślenia matematycznego / Maria Fiedler.
Zawiera: S. 309-320 : Zabawy dydaktyczne / Zofia Bogdanowiczowa.
Zawiera: S. 322-345 : Wychowanie estetyczne / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 345-357 : Estetyczne oddziaływanie utworu literackiego / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 358-388 : Umuzykalnianie / Krystyna Przybylska, Maria Wieman.
Zawiera: S. 388-424 : Kierowanie rozwojem działalności plastycznej i konstrukcyjnej dziecka / Maria Kwaiatkowska.
Zawiera: S. 425-441 : Przygotowanie dziecka do szkoły / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.440-[443]
Zawiera: S. 7-11 : Współzależność fizycznego i psychicznego rozwoju dziecka / Maciej Demel.
Zawiera: S. 11-16 : Fizyczne i psychiczne właściwości dzieci w wieku przedszkolnym / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 17-30 : Funkcje i zadania przedszkola / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 30-34 : Podstawowe metody pracy wychowawczej / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 35-58 : Formy pracy z dziećmi /
Zawiera: S. 58-84 : Czynności samoobsługowe i praca użyteczna / Maria Dmochowska.
Zawiera: S. 84-97 : Zajęcia / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 98-104 : Czym jest wychowanie zdrowotne? / Maciej Demel.
Zawiera: S. 104-116 : Udział dzieci w tworzeniu korzystnego dla zdrowia środowiska w przedszkolu / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 116-137 : Rozwijanie sprawności ruchowej / Stanisława Moliere.
Zawiera: S. 138-174 : Wychowanie społeczno-moralne / Zofia Topińska.
Zawiera: S. 175-191 : Poznawanie otocznenia społecznego / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 191-215 : Poznawanie otoczenia przyrodniczego / Blanka Nowicka, Hanna Zdzitowiecka.
Zawiera: S. 215-257 : Kierowanie rozwojem mowy i myślenia dzieci / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 257-303 : Kierowanie rozwojem myślenia matematycznego / Maria Fiedler.
Zawiera: S. 303-316 : Zabawy dydaktyczne / Zofia Bogdanowiczowa.
Zawiera: S. 317-340 : Wychowanie estetyczne / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S./ 340-353 : Estetyczne oddziaływanie utworu literackiego / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 353-383 : Umuzykalnianie / Krystyna Przybylska, Maria Wieman.
Zawiera: S. 383-421 : Kierowanie rozwojem działalności plastyczno-konstrukcyjnej dziecka / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 422-439 : Przygotowanie dziecka do szkoły / Maria Kwiatkowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 119-120.
Zawiera: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne cechy rozwojowe dzieci sześcioletnich, Gotowość sześciolatka do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie metodyki pracy z dziećmi sześcioletnimi: Zadania szkoły i nauczycieli, Metody pracy z dziećmi sześcioletnimi ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących, Wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej, Pisanie, Metody nauki czytania, Ćwiczenia w mówieniu, Edukacja matematyczna.
Zawiera: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z dysfunkcjami.
Zawiera: Indywidualne lub grupowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wiadomości wstępne: Edukacja społeczna, Edukacja polonistyczna, Język obcy nowożytny, Edukacja matematyczna, Edukacja przyrodnicza, Edukacja plastyczna, Edukacja techniczna, Edukacja muzyczna, Wychowanie fizyczne, Procesy poznawcze, Procesy emocjonalno-motywacyjne.
Zawiera: Aneks: Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów klasy I. Przykłady ocen opisowych uczniów klasy I.
M.in. metody nauki czytania: Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym (wizualnym) - "Elementarz" Mariana Falskiego, Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze funkcjonalnym - "Litery" Ewy i Feliksa Przyłubskich, Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery - elementarz "Nauczę się czytać", Metoda fonetyczno-literowo-barwna Bronisława Rocławskiego, Metoda wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak, Koncepcja nauki czytania według Glenna Domana, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania Jagody Cieszyńskiej, Metoda Naturalnej Nauki Języka Wendy Pye, Metoda 18 struktur wyrazowych. Zawiera: Program zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Program zajęć dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 613.)
Na książce błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Uczeń z niepełnosprawnością w edukacji integracyjnej - diagnoza, organizacja i realizacja działań edukacyjno-terapeutycznych.
Zawiera: Diagnoza w procesie rehabilitacji i edukacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole - zadania członków zespołu diagnozującego / Elżbieta Lubińska-Kościółek.
Zawiera: Współpracować aby aktywizować - jak organizować pracę w grupach i klasach integracyjnych / Teresa Olesińska-Pawlak, Anna Bombińska-Domżał.
Zawiera: Realizacja działań edukacyjnych przez pedagoga specjalnego i nauczyciela przedmiotu w klasie integracyjnej / Anna Bombińska-Domżał.
Zawiera: Aktywizacja uczniów z niepełnosprawnością w ramach różnych zajęć edukacyjnych.
Zawiera: Możliwości aktywizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na lekcjach języka polskiego / Janina Wyczesany.
Zawiera: Aktywizacja myślenia matematycznego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Piotr Majewicz.
Zawiera: Aktywizacja ucznia niepełnosprawnego w procesie nabywania umiejętności z zakresu technologii informacyjnej / Agnieszka Buczek.
Zawiera: Praca nauczcyciela z uczniem z zaburzeniami psychicznymi / Anna Wójcik.
Zawiera: Uwarunkowania aktywizacji fizycznej i aktywność ruchowa uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Ewa Dyduch.
Zawiera: Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów z niepełnosprawnością / Adam Mikrut.
Zawiera: Możliwości rehabilitacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną poprzez przygotowanie do pracy / Janina Wyczesany.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vademecum nauczyciela sześciolatków : praca zbiorowa / pod red. Marii Dunin-Wąsowicz. - [Wyd. 2 popr. ]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1980 - 475, [1] s. : il., nuty, tab., 2 wykr. ; 21 cm.
Zawiera: S. 14-17 : Ogólne prawa i czynniki rozwoju / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 18-21 : Sylwetka rozwojowa dziecka sześcioletniego / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 22-25 : Rozwój sprawności ruchowych / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 25-32 : Charakterystyczne formy działalności / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 32-39 : Rozwój funkcji poznawczych / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 39-42 : Rozwój emocjonalno-społeczny / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 42-47 : Zaburzenia rozwoju fizycznego / Elżbieta Kubrak.
Zawiera: S. 48-61 : Zaburzenia rozwoju psychoruchowego / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 62-78 : Poznawanie dziecka i praca wyrównawcza / Zofia Iglicka.
Zawiera: S. 79-112 : Metody i formy pracy z sześciolatkami / Maria Dmochowska.
Zawiera: S. 113-130 : Organizacja pracy nauczyciela / Helena Białołęcka.
Zawiera: S. 131-150 : Współpraca z rodzicami na tle warunków środowiskowych / Maria Jackowicka.
Zawiera: S. 152-178 : Kształtowanie postaw społecznych w kontakcie z otoczeniem / Teresa Domaniewska.
Zawiera: S. 179-216 : Rozwijanie mowy i myślenia dziecka / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 217-227 : Istota i metody nauki czytania / Ryszard Więckowski.
Zawiera: S. 228-244 : Wyrabianie gotowości do czytania / Ewa i Feliks Przyłubscy.
Zawiera: S.244-253 : Wprowadzenie elementów czytania / Teresa Szulewska.
Zawiera: S. 254-283 : Kształtowanie gotowości do nauki pisania / Maria Dmochowska.
Zawiera: S. 284-314 : Kształtowanie pojęć matematycznych / Zofia Morawska.
Zawiera: S. 315-327 : Wychowanie techniczne / Wiesław Sokoluk.
Zawiera: S. 328-347 : Wychowanie estetyczne / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 348-369 : Umuzykalnianie / Urszula Smoczyńska.
Zawiera: S. 370-387 : Wychowanie zdrowotne / Elżbieta Kubrak.
Zawiera: S. 388-414 : Rozwijanie sprawności ruchowej / Kazimiera Wlaźnik.
Zawiera: S. 415-419 : Instrukcja wywiadu środowiskowego / oprac. W. Sokoluk.
Zawiera: S. 420-429 : Zestawienie charakterystycznych objawów zaburzeń i zabiegów wyrównawczych / oprac. H. Nartowska.
Zawiera: S. 430-443 : Projekt wyposażenia oddziału dla sześciolatków w pomoce dydaktyczne, przybory i zabawki.
Zawiera: S. 444: Wykaz pomocy graficznych o tematyce zdrowotnej wydanych w latach 1975-1976 na zlecenie Zakładu światy Zdrowotnej PZH
Zawiera: S. 445-465 : Instrukcja dotyczaca wprowadzanie kolejnych liter czytania tekstów na podstawie materiału zawartego w "Mam 6 lat. Wyprawka dla sześciolatka" / oprac. E. F. Przyłubscy.
Zawiera: S. 465-476 : Komentarz do ćwiczeń z matematyki zamieszczonych w "Mam 6 lat. Wyprawka dla sześciolatka" / oprac. E. Puchalska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 156.)
Bibliogr. s. 115-118.
Zawiera: Rozdział I. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. 1.1. Istota i cele podstawy programowej wychowania przedszkolnego. 1.2. Założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego z dnia 15 I 2009 r. i warunki jej realizacji.
Zawiera: Rozdział II. Formy aktywności dziecięcej w przedszkolu. 2.1. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej. 2.2. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zintegrowane) i warunki ich realizacji. 2.3. Spacery i wycieczki jako swoista forma aktywności dziecięcej. 2.4. Praca i jej wartości w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. 2.5. Uroczystości jako jedna z form organizacyjnych pracy przedszkola. 2.6. Sytuacje okolicznościowe w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Zawiera: Rozdział III. Realizacja treści obszarów edukacyjnych zawartych w Podstawie Programowej wychowania w przedszkolu w aspekcie aktywności dziecięcej. 3.1. Aktywność społeczna dzieci. 3.2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku. 3.3. Wspomaganie rozwoju mowy. 3.4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swego otoczenia. 3.5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. 3.6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych. 3.7. Wychowanie przez sztukę. 3.8. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne budzenie zainteresowań technicznych. 3.9. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. 3.10. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. 3.11. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. 3.12. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. 3.13. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zawiera: Rozdział IV. Współpraca przedszkola z rodzicami jako forma wspierania aktywności dziecięcej. 4.1. Dotychczasowa praktyka współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami. 4.2. Charakterystyka wybranych form współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami.
Zawiera m.in. definicje zabaw w ujęciu różnych autorów, klasyfikacje zabaw. Omówiono zabawy manipulacyjne - badawcze, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zabawy i gry dydaktyczne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 38-50 : Wspieranie rozwoju podmiotowego dziecka jako nowe zadanie edukacji początkowej / Stanisław Dylak.
Zawiera m.in.: S. 79-86 : Muzyka i ruch w edukacji dziecka / Barbara Gruberne-Bernacka.
Zawiera m.in.: S. 87-95 : Podstawowe pytania psychodydaktyki / Stanisław Popek.
Zawiera m.in.: S. 96-102 : Zmiany w celach i programach nauczania na Słowacji / Adriana Wiegerova.
Zawiera m.in.: S. 113-121 : Wypalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Zofia Palak.
Zawiera m.in.: S. 160-170 : Pedagogiczna pomoc dziecku doświadczającemu przemocy domowej / Grażyna Kwaśniewska.
Zawiera m.in.: S. 191-204 : Aktywnośc czytelnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie budowania ich kompetecji kluczowych / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk.
Zawiera m.in.: S. 205-214 : Niekonwencjonalna aktywność dziecka w młodszym wieku szkolnym. Przyswajanie i modernizacja treści reklam telewizyjnych / Tatiana Kłosińska.
Zawiera m.in.: S. 215-226 : Zabawa językowa jako forma aktywności sprzyjająca wyzwalaniu twórczości dziecięcej / Renata Stawinoga.
Zawiera m.in.: S. 252-262 : Rola edukacji fizycznej w rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym / Bogusław Maciaszczyk, Lila Maciaszczyk.
Zawiera m.in.: S. 263-271 : Formy spontanicznej twórczości plastycznej dzieci / Dorota Frątczak.
Zawiera m.in.: S. 272-281 : Stymulująca rola otoczenia w systemie Montessori / Małgorzata Centner-Guz.
Zawiera m.in.: S. 309-319 : Edukacja matematyczna w kształceniu zintegrowanym - oczekiwania a efekty / Ewa Kozak-Czyżewska.
Zawiera m.in.: S. 320-329 : Edukacja międzykulturowa a stereotypowe postrzeganie innych nacji - na przykładzie społeczności romskiej / Ilona Nowakowska-Buryła.
Zawiera m.in.: S. 330-338 : Edukacja dla bezpieczeństwa dzieci / Krzysztof Kruszko.
Zawiera m.in.: S. 339-349 : Ilustracja książkowa jako środek wychowania estetycznego / Anna Boguszewska.
Zawiera m.in.: S. 350-362 : Treści oceny szkolnej preferowane przez nauczycieli, uczniów i ich rodziców / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 390-399 : Racjonalne wykorzystanie zasobów środowiska jako element świadomości ekologicznej dzieci sześcioletnich / Ewa Ochnio.
Zawiera m.in.: S. 403-413 : Arteterapia w pracy z dzieckiem / Małgorzata Kuśpit.
Zawiera m.in.: S. 422-429 : Baśnie w wychowaniu i terapia dziecka / Anna Tychmanowicz.
Zawiera m.in.: S. 430-439 : Działania na rzecz integracji uczniów z ADHD w środowisku rówieśników szkolnych / Agnieszka Sakowicz-Boboryko.
Zawiera m.in.: S. 440-447 : Stosunek nauczycieli szkół podstawowych do uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Alicja Olszak.
Zawiera m.in.: S. 448-456 : Przygotowanie pomocy dydaktycznych dla dziecka z dysfunkcją wzroku w wieku wczesnoszkolnym / Kornelia Czerwińska.
Zawiera m.in.: S. 457-466 : Problem izolacji społecznej i jego czynniki / Barbara Majkut-Czarnota.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.`
Zawiera m.in.: S. 27-46 : O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 47-76 : Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 77-93 : Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 103-113 : Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 114-135 : Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 136-151 : Dbałość o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 152-183 : Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostowania oczekiwaniom szkolnym / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 184-206 : Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 207-228 : Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 229-239 : Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 240-256 : Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 257-275 : Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu / Jan Amos Jelinek.
Zawiera m.in.: S. 276-305 : Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu / Jan Amos Jelinek.
Zawiera m.in.: S. 306-343 : Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 344-390 : Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 403-407 : Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 371.68/.69:004.032.6:316.74](061)
Bibliografia przy materiałach
Zawiera: Wizje przyszłości a zmiany edukacji / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: Społeczeństwo informacyjne - spóźniony przybysz / Karol Jakubowicz.
Zawiera: Mass media a megatrendy rozwoju kultury i implikacje dla edukacji / Janusz Gajda.
Zawiera: Niektóre zagadnienia teorii mediów edukacyjnych / Wojciech Skrzydlewski.
Zawiera: Miejsce Galaktyki Gutenberga w multimedialnym wszechświecie / Józef Skrzypczak.
Zawiera: Czy cyberprzestrzeń stanowi zagrożenie dla życia społecznego? / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: Nowoczesna komunikacja nowym problemem dla edukacji / Bogdan Brycki.
Zawiera: Strategia prezentacji w procesie efektywnego komunikowania się / Gabriel Łasiński.
Zawiera: Edukacja multimedialna - czy nowa jakość procesu kształcenia? / Mikołaj Ł. Lipowski. Sceny przemocy w mediach a zachowania dziecka / Stanisław Dylak. Media a rozwój funkcji semiotycznej u dziecka / Maria P. Stasiakiewicz. Technologia informacyjna w edukacji / Bronisław Siemieniecki. Dostarczanie informacji czy wspomaganie kreatywności? / Marek Gawrysiak. Obserwacja interakcji werbalnej w klasie bezpośrednia i korzystająca z TV / Terri McDonald. Media a zaniedbania wychowania fizycznego i olimpijskiego / Wojciech Lipoński. Wpływ wyznawanej religii na percepcję mediów / Jadwiga Kwiek.
Zawiera: Jak badać pedagogiczną wartość mediów / Bolesław Niemierko. Rola mediów audiowizualnych w zapobieganiu zjawiskom patologii społecznej / Lucyna Kirwil. Telewizja i inne media zagrażające współczesnej rodzinie / Jadwiga Izdebska. Świadomość uczenia się i rola mediów a kształtowanie kompetencji kluczowej - uczenie się / Mariusz Kąkolewski. Metoda szeregowania powtórek w optymalizacji nauczania multimedialnego / Edward J. Gorzelańczyk, Piotr Woźniak. TETE - inteligentny system testowania wiedzy / Adam Wojciechowski. Efektywność CALL. Od teorii do praktyki / Paweł Topol. Tworzenie wyobrażeń motorycznych poprzez widzenie samego siebie / Agnieszka Kozłowska. Rola mediów w kształtowaniu postaw wobec osób społecznie ważnych / Anna Zamkowska. Obraz oddziaływania mass mediów na młodzież / Ewa Bobrowska.
Zawiera: Społeczna percepcja muzyki rockowej lat 1990-1997 / Jolanta Urbańska. Kogo wychowują czasopisma dla miłośników gier komputerowych / Wojciech Kajtoch. Ocena środków dydaktycznych wspomagających edukację środowiskową / Maria Krzyśko. Motywacja uczniów w kształceniu informatycznym w szkolnictwie zawodowym / Beata Stachowiak. Studenci wobec zastosowania technik komputerowych w procesie kształcenia / Marek Gramlewicz. Kompetencje informatyczne nauczycieli szkół zawodowych / Robert Lis. System informacji o mediach i oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej / Magdalena Głuszczak, Grażyna Młynarczyk.
Zawiera: Jak wmontować edukację medialną w strukturę przedmiotowo-programową szkoły / Józef Pielachowski. Powiązania technologii informacyjnej z edukacją medialną / Ewa Gurbiel, Helena Krupicka, Maciej M. Sysło. Edukacja medialna nauczycieli / Antoni Zając. Edukacja medialna jako przedmiot zajęć na pedagogicznych kierunkach studiów / Kazimierz Wenta. Koncepcja programu edukacji medialnej nauczycieli Piotr Karaś, Ryszard Pęczkowski, Marta Wrońska.
Zawiera: O przygotowaniu nauczycieli wychowania technicznego do edukacji medialnej / Henryk Budzeń. Kształtowanie kompetencji przyszłych nauczycieli w zakresie mediów / Monika Kostka, Irena Pulak. Zakres kompetencji studentów pedagogiki z przedmiotu Media w edukacji / Sławomir Tamberg, Zenon Jurek. Zjawisko ekranowe jako podstawowa kategoria pedagogiki medialnej / Zbigniew Korsak. Elementy technologii informacyjnej w kształceniu studentów pedagogiki / Wojciech Lewandowski. Wartości humanistyczne w kształceniu informatycznym / Grażyna Penkowska.
Zawiera: Edukacja twórców i użytkowników programów komputerowych dla dzieci / Maria Królica, Marcin Stępień. Fotografia jako element edukacji medialnej / Marek Hellada. Od biblioteki do mediateki - koncepcje unowoczesniania/ Dariusz Grygrowski. Szewc bez butów czyli (re)edukacja medialna w Ameryce / Tomasz Goban-Klas. Wprowadzenie do seminarium prjektowania dydaktyki w Uniwersytecie w Kassel / Wilhelm Sahnke. Niektóre aspekty programów technologii kształcenia w Kolegium Nauczycielskim / Istvan Herendi.
Zawiera: System zalecania środków dydaktycznych do użytku szkolnego / Maria Branecka. Obudowa medialna wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Żanetta Kaczmarek. Zastosowanie mediów elektronicznych w szkolnej edukacji historycznej / Maria Kujawska. Edukacja matematyczna w świetle nowych technologii / Krystyna Dałek.
Zawiera: Społeczne ramy i uwarunkowania edukacyjnej funkcji radia / Piotr Frydryszek. Kształcenie nauczycieli nauczania początkowego wspomagane kamerą wideo / Barbara Sitarska. Autokorekta na podstawie obrazu wideo / Andrzej Nowak. Programowanie multimedialne w szkole na przykłądzie Komeniusz Logo / Aleksandra Skarbińska. Media w szkolnictwie specjalnym / Jolanta Zielińska. Komputery w nauczaniu i uczeniu się geografii / Beata Giernatowska, Zbigniew Podgórski. Technika wideo w mierzeniu jakości pracy nauczyciela / Ryszard Wroński. Komputerowe systemy wspomagania procesu nauczania, uczenia się i egzaminowania / Kazimierz Wieczorkowski.
Zawiera: Elektroniczne słowniki i encyklopedie - szanse i zagrożenia / Włodzimierz Sobkowiak. Sposoby tworzenia komputerowych, rozgałęzionych programów dydaktycznych / Joanna Buczyńska. Technologie informatyczne w edukacji menedżerów / Wielisława Ochmańska-Furmanek. Pakiety edukacyjne w kształceniu dorosłych / Lidia Jabłonowska. Urządzenia multimedialne na zajęciach informatyki w szkole / Zdziasław Pólkowski. Gra wojenna - efektywne narzędzie dydaktyczne / Jan Zych. Archiwum wirtualne / Marek M. Tytko.
Zawiera: Polskie szkoły średnie na internetowych stronach www / Rafał M. Socha. Wykorzystanie mediów i technologii informacyjnych w edukacji zdalnej / Teodocia Alcoriza de Guzman. Nauczanie zdalne poprzez pocztę głosową - analiza przypadków / Jenny K. Johnson. Internet w edukacji pacjentów chorych na cukrzycę / Aleksander Przystanowicz. Informatyka w kształceniu medycznym. Szanse i wyzwania / Robert Rudowski. Kształcenie pacjentów przez internet / Joanna Michalik. Polski atlas radiologiczny przewodu pokarmowego i dróg żółciowych w sieci internet / Jarosław Kosiaty.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bolesław Prus/opracowanie M. Mickiewicz. [dokument ikonograficzny]. - Warszawa : Krajowa Agencja Wydawnicza, 1985. - 20 kart tablic : fotografie czarno-białe ; 24x30 cm.
20 kart tablic fotografii czarno-białych
Zawiera: 1. Karta tytułowa z fotografią portetu B. Prusa wykonanego przez St. Witkiewicza w 1887 r., 2. Fotografie : przyszłego pisarza w wieku 15 lat i jego świadectwa ukończenia lubelskiego ginmazjum w 1866 r., 3. Fotografie : Aleksandra Głowackiego (B. Prusa) jako studenta, budynku Szkoły Głównej w Warszawie, w której przez dwa lata na Wydziale Matematyczno-Fizycznym studiował przyszły pisarz, jego podręcznika do geometrii wykreślnej, 4. Fotografie : Fabryki Lilpopa i Raua w, której pracował A. Głowacki oraz autografu jednego z odczytów wygłoszonych przez pisarza dla robotników i rzemieślników " O budowie wszechświata", 5. Fotografie : Pisma Humorystycznie Ilustrowanego "Muchy" , w którym zamieszczał swe wiersze, scenki i obrazki satyryczne, 6. Fotografie : tytułów czasopism, z którymi współpracował B. Prus, humorystycznego rysunku przedstawiającego pisarza, 7. Fotografie : karykatury Prusa umieszczonej w "Musze" w 1877 r., żony pisarza Oktawi Trembińskiej , autografu listu Prusa, 8. Fotografie : dyplomu członka-założyciela kasy im. Mianowskiego, pisarza w 1885 r., karykatury zamieszczonej w "Kolcach" w 1888 r., 9. Zdjęcie B. Prusa wraz z jego dedykacją dla Oktawi Żeromskiej, 10. Fotografie : okładki powieści B. Prusa "Placówka" i jednego z rysunków w niej zamieszczonych, 11. Fotografie : fragmentu rękopisu "Lalki" oraz kadru z filmu "Lalka", w którym rolę subiekta Rzeckiego zagrał Tadeusz Fijewski, 12. Fotografie : wnętrza eleganckiego sklepu z lat 1878-1879 ( lat trwania akcji powieści "Lalka") i tablicy ku czci niezapomnianego bohatera "Lalki"-Stanisława Wokulskiego wmurowanej 19 marca 1937 r. w ścianę domu nr 4 przy Krakowskim Przedmieściu, w którym miał on mieszkać, 13. Fotografie : pierwszego wydania książkowego "Emancypantek" i korekty tomu I, 14. Fotografie : odcinka jedynej powieści historycznej B. Prusa " Faraon" publikowanej w "Tygodniku Ilustrowanym" oraz kadru filmu Jerzego Kawalerowicza "Faraon", gdzie rolę główną zagrał Jerzy Zelnik, 15. Fotografie : domu Żeromskich w Raperswilu ( Szwajcaria), u których zatrzymał się B. Prus w 1895 r. w trakcie podróży do Paryża, listu do Oktawi Żeromskiej, 16. Fotografie : portretu jubileuszowego z 1897 r. (jubileusz 25-lecia pracy pisarskiej B. Prusa ), statutu Towarzystwa Higieny Praktycznej im. B Prusa, 17. Fotografie : karty pocztowej z podobizną Prusa zapisaną przez Henryka Sienkiewicza, karykatury Prusa wykonanej przez autora "Trylogii", listu S. Witkiewicza do Prusa z 1899 r., 18. Fotografie : B. Prusa, i pisarza wraz z rodziną w Nałęczowie, 19. Fotografia pisma z 1910 r. zawiadamiającego Prusa o przyjęciu go na członka honorowego Towarzystwa Literatów i Dziennikarzy, 20 Fotografie : nabożeństwa żałobnego w kościele św. Aleksandra, nagrobka pisarza na Cmentarzu Powązkowskim, i maszynopisu ostatniej powieści "Przemiany" z poprawkami autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 435 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej